Trash Collection Campaign

On May 28th, the communities of Tehuiste Arriba and Tehuiste Abajo successfully carried out a trash collection campaign. The campaign involved and was organized by members of the local health center, students from local schools, and Caminos de Accion scholarship recipients 

Youth from the community starting the trash collection campaign

Youth from the community starting the trash collection campaign

A music group kicked off the event, focused on bringing families together to improve the community. Young people participating in the event also gave each household a bag of abate, used to help fight mosquitos and prevent future sicknesses because of them.

The day ended as a huge success and sent a strong message to the communities of Tehuiste Arriba and Tehuiste Abajo: a community free of trash and mosquitos is a healthier one, and we all have a part in making it happen.

Campaña de recolección de basura

La campaña de recolección de basura, realizada el pasado 28 de mayo, buscó como objetivo principal la recolección de desechos sólidos en la Comunidad de Tehuiste Arriba y Tehuiste Abajo, con la participación activa miembros de la Unidad de Salud, estudiante de los Centros Escolares y Becarios del programa de Caminos de Acción.

El evento, que fue amenizado con una banda musical, buscaba la participación de las familias de la comunidad no sólo para que fueran testigos y participes del evento, sino para que recibieran de parte los jóvenes participantes una bolsa de abate para combatir los criaderos de zancudos en cada hogar y evitar futuras enfermedades a causa de los mosquitos.

El jornada que, resultó muy exitosa, permitió hacer llegar el mensaje a la comunidad de que la prevención de criaderos de zancudos y la recolección de basura son herramientas para evitar la expansión de futuras enfermedades.